ورزش کردن قبل و بعد استفاده از وان و جکوزی
نوشته شده توسط : لادر

برای فردی که در طول روز فعالیت فیزیکی دارد استفاده از جکوزی فواید زیادی دارد. اگر از ورزش کردن زیاد لذت می‌برید ، می‌توانید وان آب‌گرم و یا جکوزی استفاده کنید تا بهترین کار را برای ورزش کردن به بهترین نحو ممکن انجام دهید.
با این حال ممکن است بپرسید که آیا بهتر است قبل و بعد از ورزش خود از آن استفاده کنیم. این یک پاسخ ساده نیست، هر دو در صورتی که در زمان مناسب اجرا شوند، سود زیادی خواهند داشت.

چگونه جکوزی به شما کمک می کند

آیا یک وان آب گرم دقیقا به بدن شما کمک می‌کند؟ وقتی که شما خود را در یک جکوزی خیس می‌کنید، دمای آب باعث افزایش دمای پوست و ماهیچه‌های شما می‌شود که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی شما می‌شوند. این امر باعث افزایش جریان خون در پوست و ماهیچه‌ها می‌شود. همراه با قدرت ماساژ دهنده جت، پوست و ماهیچه شما قادر به آرام کردن و شل شدن هستند. اما برای فعال کردن فیزیکی، این می‌تواند مزایای مهمی را فراهم کند، با این حال، تنها در صورتی که از جکوزی درست استفاده کنید جوابگو است.

استفاده از جکوزی قبل از ورزش و فعالیت

استفاده از جکوزی پیش از ورزش یک ایده عالی است. لازم نیست زمان زیادی را در داخل وان صرف کنید، اما حتی یک خیساندن سریع می‌تواند مزایای بزرگی برای روتین ورزشی تان ایجاد کند. وان آب‌گرم به گرم کردن بدن شما، به خصوص در روز سرد کمک خواهد کرد و جریان خون را به پاهایتان افزایش می‌دهد. شما عرق ریختن را شروع می‌کنید که برای حداکثر کالری که نیاز است مفید می باشد. توصیه می‌کنیم در حالی که در وان هستید کمی آب بنوشید، اما وقتی به کار خود ادامه می‌دهید آب ضروری زیادی را در بدن تان از دست ندهید.

استفاده از جکوزی بلافاصله بعد از ورزش

در اینجا به شما توصیه می‌شود که از یک وان آب‌گرم استفاده نکنید. بلافاصله بعد از ورزش، دمای بدن شما بالا رفته ‌است و ماهیچه‌های شما ملتهب هستند و باید مقدار زیادی آب بنوشید. پریدن در وان داغ فقط باعث ملتهب شدن بدن شما می شود. در عوض، کاری که شما باید انجام دهید، خنک کردن و نوشیدن آب است. مالیدن آب سرد مثل دوش آب، یا یخ به محدود کردن جریان خون به ماهیچه‌ها کمک می‌کند و به آن‌ها اجازه استراحت می‌دهد. این به بدن شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشد

 

منبع : وان و جکوزی لادر





:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: